Villa Scassi Asansörü

Yayın TarihiTemmuz-Ağustos, 2018 Yazdır

Bu asansör 1977 yılında 200 metrelik mevcut bir tüneli kısmi şekilde kullanarak kuruldu, Via Cantore’daki Sampierdarena şehir hastanesine ulaşması için Villa Scassi parkının aşağısına yerleştirildi. İki kabinden oluşan asansör 30 yıllık hizmetiyle kullanıcılar tarafından oldukça beğenildi.

Bu dönemin sonunda, mevcut düzenlemeler gereği genel revize ve teknolojik iyileştirmeler sebebiyle 2007 yılında durduruldu. O koşullarda, yolcuların kabine erişmesi için uzunca bir tünelde yürüyerek alt istasyona ulaşma gereksinimi gibi kullanılabilirliği kısıtlayan ağır şartları telafi ihtiyacı hissedildi. Dağın profilini takiben üst istasyonun genellikle alt istasyonun altına doğru olduğu düşünüldüğünde, bu durum diğer şehir asansörlerinde de farklı şekillerde mevcuttu ama özellikle bu vakada daha zorluydu: güzergâh uzunluğu, nem ve sıcaklığın yarattığı olumsuz iklim koşulları ve aynı zamanda ışıklandırmaya ve de kapalı devre kamera sistemine rağmen bakımsız tünel boyunca kullanıcıların güvenliğini tehdit eden potansiyel riskler vardı.

İlk üretilen çözüm, Maspero tarafından üretilen Montegalletto asansörü konseptinin aynısını yapmaktı. Bu durum da benzer problemler doğurdu: kabinin motorlu sabit tekerlek sistemiyle çalıştığı yatay hareketi takiben kabinin üst istasyona doğru asansör kuyusu boyunca dikey çıkış için dış yapısına yerleştirilen dikey hareket. Ardından, yatay bölümü kısaltmak ve iki ayrı çekme sistemini kabin için iki bölümde tutmak adına proje bu sefer eğimli yeni bir kuyu açarak revize edildi. İki bölüm ve bir kabinden diğerine birbirini izleyen bekleme süreleri arasında oluşan kesinti uyumsuzluğu görüldü. Bunun yerine, nihai çözüm Quezzi değişken yamaç sistemini üreten firma olan Maspero asansörlerince geliştirilen bir öneriyle sağlandı: buna göre, problem teşkil eden (yatay ve eğik) yamaç hattına dokunulmazken, (tek) kabin mekanik olarak sabitlendi ve seyahatler ara duraklar olmaksızın sadece bir çekme sistemiyle tek yönde kesintisiz bir şekilde gerçekleşti. Yeni asansör sistemi Avrupa fonlarıyla gerçekleşti ve Kasım 2016’da resmi olarak açıldı.

Teknik Özellikler

Toplam hat gelişimi: 135,70 m
Yatay germe uzunluğu: 95,28 m
Eğimli germe uzunluğu: 33,75 m
Toplam fark: 29,50 m
Sabit yamaçlı eğimli bölüm eğilimi: 54°
Yatay bölümde maksimum çevrim hızı: 3,5 m/s
Eğimli bölümde maksimum çevrim hızı: 1,5 m/s
Kabin taşıma kapasitesi: 2250 kg–30 kişi
Bir seyahatin minimum ortalama süresi: 80 sn.
Maksimum devir sayısı/saat: 14
Saatlik maksimum kapasite: 420 kişi/saat