Elevator World 2020 Fotoğraf Yarışması

Yayın TarihiKasım-Aralık, 2020 Yazdır

Fotoğraflarla daha zengin ve güzel bir Elevator World

Dikey taşıma sektörü ultraviyole ışıkla sterilizasyon sistemlerinden temassız aplikasyonlara kadar salgına hayranlık uyandırıcı bir şekilde karşılık verdi ve diğer yenilikler de baş döndürücü bir hızla piyasaya sürülmeye devam ediyor. ELEVATOR WORLD’ün yılda bir kez düzenlenen Fotoğraf Yarışmasının sekizincisinde COVID-19 ile alakalı yeni bir kategori eklendi: “ Karantina Boyunca En İyi Ev Ofisi”.

Akıllıca bir harekette bulunarak bu kategoride SnapCab tarafından satılan ve pazarlanan şık, camdan yapılmış ve taşınabilir bir çalışma köşesi olan Workspace içerisinde çalışan bir centilmen ve ona bekçilik eden sevimli bir köpeğin yer aldığı “Evde Sessiz bir Köşe” başlıklı fotoğrafla yarışmaya katılan SnapCab Pazarlama Uzmanı Tim Kopintansky birinciliği kazandı. Gerçekten de birçoğumuz evden çalışırken tüylü “asistanlarımız” meslektaşlarımıza adeta şifreli mesajlar göndermek istercesine Zoom üzerinden yapılan toplantılarda komik bir biçimde ekranlara yansıdılar.

Diğer yeni kategori ise “Kuyular” idi. Bu kategoride de çarpıcı katılımlar oldu. Bunlardan biri de Colorado’da Rocky Mountain Elevator Products of Grand Junction’ın Büro Müdürü olan Jonathan’ın Kazmierczak’ın birincilik kazanan eseriydi. Kazmierczak EW’e de yarışmamıza da yabancı değil. Geçen yılki yarışmada üçüncülük almıştı ve bu yıl da birden çok eserle yarışmaya katıldı: “ Karantina Boyunca En İyi Ev Ofisi” kategorisinde yarışan ve Colorado’da Breckenridge yakınlarındaki bir evin içerisindeki çalışma ofisini gösteren bu fotoğraf, kaba yontulmuş ahşap kirişleri, deri mobilyaları ve geniş penceresinden görünen karla kaplı dağ manzarası ile bir tatil yerinde çekilmişe benziyor. “Tarihi ve Miras Kalan Ekipmanlar” kategorisinde yarışan Texas’ın Boerne kentinde bulunan eski bir yük asansörünün fotoğrafıyla da ikincilik kazandı. Birincilik elde ettiği “Kuyular” kategorisinde ise eski bir maden ocağı gibi görünecek şekilde tasarlanmış bir ev asansörü yer alıyor. Bu tasarım gişe rekorları kıran bir Hollywood filmi için tasarlanmış bilgisayarla üretilmiş bir görüntü gibi gelse de tamamen “gerçek”.

Diğer fotoğrafçılar da Kazmierczak’ın hevesini ve azmini paylaştılar. Mohammed Muhsin de üç eseri ile ödüle layık görülürken bir de birincilik elde etti. Dubai Yat Limanı’ndaki yatları ve gökdelenler arasındaki inşaat vinçlerini gösteren fotoğrafı, Greg Riegler’in gece Taipei 101 fotoğrafının ilk sırada yer aldığı “Şehir Semaları ve Yüksek Binalar” kategorisinde yer aldı. Muhsin’in “Asansör İçi” başlıklı, altın rengi duvarlarla donatılmış şık asansörü ve trene binmekte olan bir kadınla genç bir kızın bulunduğu tarihi bir fotoğrafı gösteren çalışması “Asansörler (Ticari)” kategorisinde ikinciliği kazandı. “Makineler ve Komponentler” kategorisinde ise Muhsin, asansör içindeki butonların ve aydınlatmaların ayın garip ve yabancı bir manzara üzerinde yükselmesine andıran güzel bir kare yakaladı. Bu çalışmayla da bu kategoride birinci oldu.

10 kategoride düzenlenen bu yılki yarışmaya şimdiye dek en yüksek sayıda - yaklaşık 300 fotoğraf – katılım oldu. Akılda kalan sahneler de vardı, “Kimler EW Okur?” kategorisinin birincisi olan Türkiye Asansör ve Yürüyen Merdiven Sanayi İş Kadınlar Derneği’nin başkanı Yasemin Bulut’un “Geleceğin Kadın Asansör Teknisyenleri” başlıklı fotoğrafı gibi. Fotoğrafta başlarında parlak sarı renkli baretleri ile İstanbul Boğazı’na bakan bir iskelede EW’ü inceleyen asansör meslek lisesi öğrencisi altı genç kadın yer alıyor.

Katılım formlarındaki tanımlar fotoğrafların hikayelerini içlerinde barındıran ayrıntıdaydı. Örneğin, “Sanayi’de Sanat / İllüstrasyon” kategorisinde üçüncülüğü kazanan fotoğrafın tanımında “13 yaşındaki Jonathan Schaffer tarafından inşa edilen tam fonksiyonlu asansör” ifadesi yer alıyordu.

Massachusetts merkezli Elevator Interior Design (EID) Lynn’den John Antonellis, “Asansörler (Ticari)” kategorisinde üçüncülüğü kazanan “Landmark Center, Boston” isimli fotoğraf ile ilgili detaylı bir açıklama yaptı. Antonellis şunları söyledi:

“ Boston’da bulunan, kireçtaşı ve tuğladan yapılmış bir Art Deco bina olan ve Tarihi Binalar Listesi’nde kayıtlı olan The Landmark Center’ın renövasyon çalışmasının bir parçası olan, ferforje avlulu asansör kabini ve kuyusunun tasarımı ve yapımı için EID seçildi. EID, eski adıyla Sears Binası olan The Landmark Center’da benzersiz bir mimari çalışma ve deneyim ortaya koymak için Elkus Manfredi, Samuels & Associates, Suffolk Construction ve Otis ile işbirliği yaptı.

“EID’in karşı karşıya kaldığı zorluk yüzyılın başındaki açık ızgaralı asansör kabini ve kuyusu izlenimini mevcut güvenlik standartlarına uygun hale getirebilmekti. EID ekibi arka yüzünde bir destek şaşisi olan, bir yüzünde ise dekoratif ferforje bulunan kat kat bir panel sistemi oluşturdu. Yapının ortasına Low-iron Bendheim cam sıkıştırılarak kabinin ve kuyunun açıkmış gibi görünmesi sağlandı. EID ayrıca temizlik yapılabilmesi için her panele ayrı bir menteşe ve kilit tasarladı.”

Fotoğraf Yarışmamız her zaman olduğu gibi bu yıl da Boston, Chicago, Dubai, NYC, San Francisco ve Taipei gibi şehirlerde ve Avustralya, Kanada, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, İspanya, İsveç, Türkiye ve BAE gibi ülkelerde bulunan inanılmaz siluetleri, mimariyi, dikey taşıma montajlarını ve insanları içeren renkli bir dünyaya bir pencere araladı. Bu yıl geçtiğimiz 17 yıla oranla 23 ülkeden rekor sayıda katılım gerçekleşti. Belki de oy verenlerin sayısının artmasında salgının da etkisi olmuştur. Bu sayı neredeyse iki katına çıktı ve bu yıl 4461 adet oy kullanıldı. Gelecek yılki fotoğraf yarışmasını şimdiden dört gözle bekliyoruz.