Discovery Bay North Lantau Adası, Hong Kong, Çin

Yayın TarihiTemmuz-Ağustos, 2018 Yazdır

Kablosuz kapı sistemleri gerçekten, uluslararası bir projenin lojistik zorluklarının üstesinden gelmeye yardımcı olur. AchimHütter, AchimHütter Danışmanlık tarafından oluşturulmuştur

Lantau adası Hong Kong’ta, Pearl Nehri’nin ağzında yer alan en büyük adadır. İdari açıdan, Lantau Adası’nın çoğu Hong Kong Adalar Bölgesi’nin bir parçasıdır. Aslında balık avlama alanı olan bu ada son yıllarda kuzey batı kıyısında Tung Chung şehrinin inşasıyla ve Lantau Köprüsü (1997), Hong Kong Uluslararası Havaalanı (1998), Hong Kong Disneyland (2005) ve GongPing 360 (2006) gibi Discovery Bay Resort’un hemen yanındaki birçok altyapı projelerinin tamamlanmasıyla gelişme göstermiştir.

Discovery Koyu 649 hektarlık bir araziyi kaplar ve hepsi birbiriyle iç içe olan tatil yeri tarzında özel konutlardan oluşur. (%50’den fazlasının Çinli olmadığı) çok kültürlü bir topluluk olarak yaklaşık 18.000 kişi burada ikamet etmektedir. Altyapı, şehir planlama ve Discovery Koyu’nu Hong Kong merkezine bağlayan ulaşım dâhil olmak üzere projenin tüm yönleri Hong Kong Resort International Ltd. (HKRI) tarafından sıfırdan geliştirilmiştir. An itibariyle 24 saat çalışan feribotlar, otobüsler ve ek olarak özel şekilde inşa edilen bir tünel Discovery Koyu sakinlerine uygun ulaşım hizmetlerini sağlamaktadır. Özel konutların gelişiminde onbeş aşama Mayıs 2014 itibariyle tamamlanmıştır ve HKRI Discovery Koyu’nun kıyı arazisini yerleşim ve ticari uygulamalara dönüştürmeye devam etmektedir.

1970’lerin sonunda başlayan gelişmelerden itibaren, Discovery Koyu bölgenin en büyük tatil yeri tarzında konut projelerinden biri olmuştur ve Asya’daki sürdürülebilir entegre konut gelişmeleri için öncü bir model olarak bilinmektedir.

Asansörler

Yeni geliştirilen apartman binasının sakinlerine Discovery Koyu Kuzey Plaza’da bulunan alışveriş alanına ulaşmaları için iki adet eğimli asansör kurulmuştur. Asansörler 10 katlı bir bina yüksekliğinde ve 60 metre uzunluğunda bir yapı ile Yi Pak Koyu’nun eşsiz panoramik manzarasını sergileyen Discovery Koyu’ndaki en büyük sembollerdir.

Destek Yapısı

Düşük zemindeki yükseltilmiş ray destek yapısı sabitleştirilmiş ve boylamsal kaydırma için eğimli destek blokları yerleştirilmiştir. Enlemesine desteğindeki çapraz sütunlu destek (kabindeki rüzgâr yükünden dolayı) yatay kuvveti almıştır.

Tahrik Sistemi

Eğimli asansörleri tasarlarken en önemli konu halatlardır. Dikey asansörlerdekilerin aksine, halatlar daima bir çeşit yönlendirme ve destek almak zorundadır. Ekstra gürültü ve aşınmayı azaltmak için bu destek çoğunlukla fazladan büyük miktarda gürültü yaratan (özellikle de çok sayıda) silindirlerden oluşur. Sonuç olarak, halatların uzunluğu mümkün olduğunca kısa olmalıdır.

Ne yazık ki, Discovery Bay North üzerindeki üst platformun tasarımı asansör makinelerini yerleştirmek için yeterli alan sağlayamadı. Ancak, klasik bir elektrikli asansör için alçak platformdaki makine her bir çekişte biri aşağı biri yukarı doğru gidecek şekilde iki adet kabin için iki adet ise karşı ağırlıklar için 4’lü halat gerektirdi.

Palanga sistemi, (Şekil 1) tahriki 2’ye bir oranına düşürülmek üzere tasarlandı. Bu durumda, kabin halatlarla her iki yönde karşı ağırlığa bağlanır. Yukarı yönde halatları çeviren bir kasnak ve aşağı yönde ayrı bir kasnak vardır. Yükteki değişimi telafi etmek ve çekiş sağlamak için makine T-şeklindeki yönlendirici raylar boyunca kayar ve 4 tonluk germe ağırlığıyla gerilir.

Lojistik

İnşaat alanı çok küçük bir alanı kapladığından ve uzun, geniş H şeklindeki kirişleriyle, ağır ve büyük materyallerden oluşan asansör parçaları (özellikle de destek yapısı) çözülmesi gereken ana sorunlardan biriydi. Mobil bir vinç, eğime doğru H şeklindeki kirişlerle birleşmiş yönlendirici rayların tüm bölümlerinde hareket etsin diye dar ve sınırlı alana yerleştirildi. Tüm safhalar için daimi bir iş akışı sağlamak adına oldukça sıkı bir plan yapıldı.

Kapı Sistemi

Genellikle eğimli bir asansörün kabin ve durak kapıları kabin kapılarına her katta durak kapılarını birlikte açmasına izin veren mekanik bir sistemle çalışır. Bu sistem kabin kapısı için bir motor ve bir kaplin pateninden oluşurken durak kapıları kendi kilidi boyunca çalışır.

Kurulmuş olan kablosuz sistem kontrol panelini hem kabin hem de durak kapıları aynı hizaya geldiklerinde onları kontrol etmesine izin verir. Bağımsız motorizasyonla ve mekanikle çalışmalarına rağmen kabinle durak kapıları arasında bağlantı sağlar ve kontrol paneli sinyalleri (tıpkı klasik sistemlerdeki gibi) sadece kabin kapısına verilir. Sinyaller alınınca, eş zamanlı olarak açılan kabin kapısı kendiliğinden durak kapısına doğru sinyali gönderir. Bu durum veri alışverişi bakımından, iki çevresel küçük çaplı ve havaya karşı dayanıklı kızılötesi alıcı/verici sistemleri sayesinde mümkündür.

Teknik Özellikler

  • Sayı ve Tür: İki adet eğimli elektrikli asansör
  • Kapasite: 1800 kg / 24 kişi
  • Hız: 1 m/sn (200 fpm)
  • Süspansiyon: 1:1
  • Seyahat: 59 m (195 ft)
  • Eğim: 36°
  • Durak Sayısı: İki
  • Kabin boyutları: Genişlik 2.400 mm / derinlik 1.600 mm / yükseklik 2.500 mm
  • Kapı boyutları: genişlik 1.100 mm / yükseklik 2.500 mm

Tanıtım

  • Kurucu: Hong Kong International Ltd.
  • Mimar: SimonKwan&Associates Ltd.
  • Ana Müteahhit: LawChiYip Construction Co. Ltd.
  • Tasarımcı ve üretici: Hütter-AufzügeGmbH
  • Ana tedarikçi: SuzhouRhine Lift ManufactureCo. Ltd.
  • Diğer tedarikçiler: SematicS.p.A.,Torin Drive, HenningGmbH