Changde’nin “Üç Merkezi”

Yayın TarihiTemmuz-Ağustos, 2018 Robert Wang Yazdır

Suzhourhine, Nesneleri Diyagonal Sütun İçerisinde Düz Bir Şekilde Tutmaktadır.

Çin’de bulunan Changde kentindeki “Üç Merkez” binası bilim ve teknolojiyle ilgilenen çocuklar ve genç yetişkinler için eğitim fırsatı sunmaktadır. Hunan Bölgesi’ndeki Baima Gölü’nde bulunan 48 metrelik bina üç ayrı merkezden oluşur: Bilim ve Teknoloji Fuar Salonu, Kadınlar ve Çocuklar için Fuar Alanı ve Gençlik Merkezi. Bilim merkezindeki üst katta bulunan son model teleskop çocuklara evreni görme şansı sunmaktadır.

2012 yılında SuchouRhine Lift Manufacture Co. Ltd. bina için eğimli çekiş asansörünü tasarlayıp üretti. Kabin 1450 mm genişliğinde, 2250 mm yüksekliğinde, 1600 mm derinliğinde ve kapıları ise 900 mm’ye 2100 mm’dir. Asansör yedi durak boyunca giden 37 metre uzunluğundaki kuyuda 1,5 m/sn hızla (1000 kg) maksimum 13 kişi taşımaktadır.

Proje ekibi; tasarım, üretim ve kurulum aşamaları boyunca bir takım zorluklarla karşılaştı. Binanın 76 derecelik eğimi normal dikey-kuyu yapılandırmasına zorluk çıkardı ve böylece ray düzenlemesinin ve çelik halatların tasarımına bir yenilik gerektirdi. 18 Temmuz 2015’te proje, başarılı bir şekilde tamamlandı ve teslim edildi.

Asansör Rayları

Asansör, karşı ağırlığın her iki yanında iki adet, (üstte iki altta iki olmak üzere) kabine özel dört adet, toplamda altı raya sahiptir. Kabinin altında bulunan iki adet ray, yine raylarla oluşan sınırlı alanda kabinin çalışmasını sağlar. Bir grup ray acil fren anında güvenlik tertibatı ile kullanılır.

Öncelikle, kabin için sadece tek bir grup ray düşünüldü, ancak kabinin sabitliği tek bir destek noktasıyla garanti edilemediğinden, iki sütunlu ray planı devreye girdi. Bu düzenleme, ray ayarlaması ve testi sebebiyle çok kez kurulum sürecini durdurdu. Üretim bakımından bu yenilikçi düzenleme, şirket teknisyenleri için oldukça güçlük yarattı. Bu güvenilir kabin yapısı, aralarında sağlam bir bağ bulunan ikili rampa kirişlerinden oluşmaktadır.

Asansör Halatları

Asansör eğimli bir düzlemde çalıştığından dolayı, çelik halatlar kendi ağırlığından bel vermemeli. Aksi takdirde, asansör kuyusundaki parçalara karşı bir çarpma gerçekleşir ve kabinle seyahati imkansızlaştırır. Bu nedenle, bir halat yuvası kabinin arkasına kuruldu. Kabin iskeletindeki halat grubunun sabit bir noktasıyla, halat, yuvasına doğru yerçekimi dolayısıyla düşer ve yuva ile yönlendirici raylar aynı açıdaki eğimi paylaştıklarından yuvanın içine doğru kabin hareket ettikçe ilerlemeye devam eder. Bu yolda halat asla dışarı çıkmaz sadece yuvanın içerisinde hareketine devam eder. Tahrik-makine düzenlemesi, yönlendirici pabuç yapısı, tampon düzenlemesi, hız-yönetim düzenlemesi, kapı eşiklerinin kurulumu gibi birçok eşsiz tasarım ve düzenleme de yapılmıştır.

Asansör eğimli düzlemde çalıştığından, halat kendi ağırlığına güvenemez. Kuyu içinde düzenlenen tesisata bağlı olan halat, asansör boşluğunun içine bağlıdır ve kabin için risk yaratmaz. Çünkü seyahat sırasında bulunduğu yuva dışına çıkamaz. Asansör kuyusundaki kabinin arkasına doğru bir kanal kurulur. Halat yuva boyunca asansörün yukarısına ve aşağısına doğru hareket eder çünkü yol eğim ile aynı açıdadır. Böylelikle asansör asla halattan bağımsız çalışmaz, her zaman halatı güvenlice takip eder.

Robert Wang SuzhouRhine Lift MnufactureCo. Ltd’te satış yöneticisidir.