Türk Asansörleri CNR EXPO’da Göz Doldurdu

Yayın TarihiMayıs-Haziran, 2019 Yasin Eker Yazdır

Uluslararası Asansör & Yürüyen Merdiven Sanayi ve Teknolojileri Fuarı (Avrasya Asansör Fuarı), 20-23 Mart 2019 tarihinde, CNR EXPO Yeşilköy’de düzenlendi.

Türk asansör sektörünün gelişmesine ve ticaretine katkı sağlamak amacıyla bu yıl dördüncüsü düzenlenen fuarda sektörün önde gelen 134 firması en yeni ürünlerini sergiledi.

Çin, Hindistan ve Almanya başta olmak üzere 26 yabancı katılımcının yer adlığı fuarda asansör kabininden otomatik kapı sistemlerine, elektronik aksamlardan güvenlik sistemlerine ve aksesuarlarına kadar birçok ürün görücüye çıkarıldı.

Dört gün süren organizasyonda fuarla eş zamanlı olarak çeşitli sunum ve paneller de gerçekleştirildi. Dünyanın farklı ülkelerinden gelen alım heyetleri katılımcı firmalarla görüşmeler yaparak yeni iş bağlantıları kurdu.

İstanbul Yeşilköy’deki CNR Fuar alanının 1 ve 3’üncü salonlarında gerçekleştirilen etkinlik, CNR Holding kuruluşlarından İstanbul Fuarcılık organizasyonu ve Asansör Sanayicileri Federasyonu (ASFED) ve Tüm Asansör Sanayici ve İş İnsanları Derneği (TASİAD) iş birliğinde düzenlendi.

Türk ürünleri batılı ürünlerden daha makul uzak doğulu ürünlerden ise daha kaliteli

Açılışta konuşan CNR Holding İcra Kurulu Başkanı Ali Bulut, “Her birinin 100 yıldan fazla geçmişi olan batılı şirketlerin uzun yıllar hâkim olduğu asansör pazarında, özellikle son 20 yılda Türk firmalarının da rekabetçi bir güç olarak kendini gösterdiğini memnuniyetle görüyoruz. Bugün 3 binden fazla işletme, 50 bin kişiye yakın istihdam, 500 milyon dolara yaklaşan dış ticaret hacmi ve 2 milyar dolara yaklaşan Pazar büyüklüğü ile Türk asansör sektörü ekonomimizin önemli dinamikleri arasında yer almaktadır. “Fiyat kalite bakımından batılı ürünlerden daha makul, uzak doğulu ürünlerden ise çok daha kaliteli olduğunu dile getiren Bulut sözlerini şöyle sürdürdü; “Türk ürünleri son yıllarda teknolojinin gelişmesi ile birlikte hızlı bir dönüşüm sürecine girmiştir. Her ne kadar inşaat sektöründeki daralma iç piyasada talep azalmasına sebep olmuşsa da Türk üreticiler ihracata yönelerek bu açığı kapatacaklardır. Yurt dışında özellikle klasik körfez pazarı, Kuzey Afrika ülkeleri ve Ortadoğu pazarından Türk müteahhitlerimiz büyük pay almaktadır. Hedefimiz Türk müteahhitlerimizin üstlendikleri projelerde Türk asansör ürünlerinin daha çok pay almasıdır.” şeklinde konuştu.

Yerli ve milli sanayinin hak ettiği noktaya ulaşması gerekiyor

Daha sonra kürsüye Tüm Asansör Sanayici ve İş İnsanları Derneği (TASİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Fikret Gökhan geldi. Asansörün dünyada en çok insan taşıyan bir taşıma aracı olduğunun altını çizen Gökhan, “Türkiye’de asansör sektörünün 1950’lerden başlayan bir yolculuğu var. Bugün çok rahatlıkla batılı ülkelerle rekabet edebilecek güçteyiz.” dedi. Kamu ihalelerinde yerli ve milli sanayicilere hak ettiğinin verilmesi gerektiğini dile getiren Gökhan, dış ticaret açığının da 60 milyon dolarlık kısmının asansör sektöründe olmasına da dikkat çekti.

Fuarlar dünya da olan biteni görmek açısından önemlidir

Müteakiben Asansör Sanayicileri Federasyonu (ASFED) Başkanı Yusuf Atik Söz aldı. Fuarların amacı birlik beraberliği sağlamak içindir diyen Atik, fuarların memleketin ve sanayicinin kalkınması için en büyük etken olduğunu dile getirdi. “Bugün Almanya en çok ihracat yapan ülkelerin başında gelir bunun önemli nedenlerinden birisi ise fuarlardır. Fuarlar ziyaretçilerin ve katılımcıların ufkunu açar. Dünyada olan biteni görmek açısından önemlidir.” diyen Federasyon Başkanı 2018 yılında ASFED’in başlattığı markalaşma çalışmaları hakkında da bilgiler verdi.

Müteahhitlikte dünya ikincisi olan Türkiye’nin asansör sektöründe de aynı başarıyı yakalaması lazım

İnşaat Müteahhitleri Konfederasyonu (İMKON) Başkanı Tahir Tellioğlu da müteahhitlikde dünya ikincisi olan Türkiye’nin aynı başarıyı asansör sektöründe de göstermesi gerektiğini vurgulayarak, “Asansör sektörü de inşaat sektörüne paralel olarak büyümeli. Cezayir’de, Ortadoğu’da 200-300 bin konut yapıyoruz. Asansörü buradan alamıyorsak bir sorun var demektir. Ayrıca devlet erkânı daha üst düzeyde bu fuarı desteklemeli.” dedi.

Asansör parçaları üretimi noktasında önemli markalara sahip olduklarını ancak sektör paydaşlarını buluşturma noktasında kamunun yetersiz kaldığını belirten Tellioğlu, yerli asansör kullanma konusunda verilen teşviklerin daha fazla olması gerektiğini vurguladı.

Bu fuar stratejik bir fuar diyen İMKON Başkanı konuşmasını şöyle sürdürdü, “Türkiye’de asansörün daha çok yerli üretime teşvik etmek gerekiyor. Devlet de elini taşın altına koymalı. Devletimizden asansör yerli üretiminin en az yüzde 50'sini teşvik edilmesini istemek çok olmaz diye düşünüyorum.”

Sanayide yerli ve milli dönüşüm

Açılışta konuşan Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı İstanbul İl Müdürü Ümit Ünal, sanayide yerli ve milli dönüşüm, sanayinin ihracattaki payının artırılması ve bu alanda cari fazla verilmesi gibi konulara değindi. İthal edilen sanayi ürünlerinin yerlileştirilmesi için Ocak 2018'de başlatılan programı hatırlatan Ünal, “Sanayide yerli ve milli dönüşüm, ihracattaki payımızın fazla olması açısından büyük önem taşıyor. Bu fuarda böyle bir zihniyet olduğunu görmek beni çok memnun etti. Yurt dışından ithal ettiğimiz ürünlerin Türkiye'de ikamesine yönelik ciddi bir çalışma ve hedef var. Geçen yıl 42 ürün eşleştirildi. 20 milyar dolarlık ithalatını yaptığımız yurt dışı sanayi ürününün, Türkiye'deki yerli sanayicilerimizle konuşularak, eşleştirilerek üretimi sağlandı. İkinci faza geçiyoruz. 'Toplamda 978 ürün, ara mal' diyoruz, cari açığımıza 105 milyar dolar sebebiyet veren çekirdek teknolojisinden ara mamule kadar Türkiye'deki sanayicilerle yerlileştirilmesine başlandı." dedi.

Gerek TOKİ gerekse kamu ihalelerinde yerli ürünün alınmasını teşvik ettiklerini belirten Ünal, sanayide yerli ve milli dönüşümün ülkeye sağladığı katma değere işaret etti. Ünal, başta savunma sanayi olmak üzere asansörden motora, yazılımdan kimyaya kadar diğer tüm yatay sektörlerde yerli üretim oranını yüzde 80'e ulaştırmanın artık bir zorunluluk olduğunu vurguladı.

Seminerler sektöre ışık tuttu

Asansör sanayisinin markalaşma sürecinde etkili bir platform olan CNR Avrasya Asansör Fuarında, sektörün gelişmesinde katkı sağlayan seminerler de verildi. Aydın Arat, İbrahim Özçakır, Nurullah Pireci, Mustafa Kemal Köken, Mustafa Görmüş ve Muzaffer Yaşar tarafından verilen Avrasya Asansör 'Lift Tech Academy' seminerlerinde, sektördeki teknolojik yenilikler, mevzuat değişiklikleri, periyodik kontroller ve asansörlerde engelli erişimi gibi konu başlıkları, detaylı bir şekilde ele alındı.

Genemek yeni ürünü Mega 7’yi tanıttı

Asansör sektöründe kat ve kabin panelleri, butonyerler, çağrı butonları, LCD ekran, kayar dijital ve 7 segment göstergeler, gibi birçok yan ürün hizmeti veren Gen Elektromekanik, yeni nesil battal boy asansör kabin içi gösterge modülü ‘Mega7’yi fuarda tanıttı. Yoğun ilgi gösterilen yeni ürün yerli ve yabancı birçok ziyaretçinin de dikkatini çekti. Ürün ile ilgili detaylı bilgileri sayfa 162'de okuyabilirsiniz.

Fuarın 2’nci günü akşam yemeğinde, Frlorya Develi restoranda konuklarını ağırlayan Genemek, oldukça yoğun bir katılım ile hem firmanın yeni üretim tesisleri hem de yeni ürünü Mega 7, devasa LED ekranda konuklara tanıtıldı.

Merih “Sanat, Tasarım Teknoloji” konsepti ile göz doldurdu

42 yıllık tecrübesiyle fuarın önemli katılımcılarından olan MERİH Asansör, fuar süresince başta komple asansör sistemleri olmak üzere otomatik kat ve kabin kapılarından kabinlere, ev içi asansör ve kişisel taşıyıcılardan yük ve servis asansörlerine kadar farklı kategorilerdeki en yeni ürünlerini uluslararası ölçekte tanıttı. Anti-Vandal, L-Fit, H-Max ve yangına dayanıklı cam panel kat kapısı ürünlerinin yanı sıra kabin tasarımlarıyla da ziyaretçilerin beğenisini kazandı. Fuar ile ilgili değerlendirmelerde bulunan MERİH Asansör Genel Müdürü Ahmet Atik, “Ürettiğimiz ürünler günümüz son teknolojisi ile donatılmış olup, kullanıcıların güvenliğini ön planda tutmaktadır. Teknolojik alt yapımıza ek olarak yaratıcı tasarımlarımızla kalite ve estetiği bir arada sunan kabinlerimiz, şık ve çağdaş mekân yaratmak isteyenlerin popüler tercihi haline geldi. Bunları göz önünde bulundurarak bizde bu yıl “Sanat, Tasarım, Teknoloji” konsepti ile fuara katılım sağladık. Bu konsept kapsamında ürünlerimizi sergiledik.” dedi.

Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede fuarı ziyaret etti

CNR Avrasya Asansör Fuarı'nın son günü, T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede bir ziyaret gerçekleştirdi. Seminer alanında katılımcılara ve ziyaretçilere yönelik bir konuşma yapan Büyükdede, daha sonra fuar alanını ve stantları gezdi. Büyükdede, katılımcı firmalardan sergiledikleri ürün ve hizmetlerle ilgili bilgilerde aldı.