TASİAD Organizatörlüğünde Yeni Yönetmelik Gözetim Faaliyetleri Toplantısı Yapıldı

Yayın TarihiTemmuz-Ağustos, 2019 by Bülent Yılmaz Yazdır

Tüm Asansör Sanayici ve İş İnsanları Derneği (TASİAD), İstanbul Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü ve Türk Standartları Enstitüsü’nün (TSE) desteği ile yeni Asansör İşletme ve Bakım Yönetmeliği ve Piyasa Gözetim ve Denetimi (PGD) ile alakalı 28 Mayıs 2019 tarihinde The Green Park Pendik Otel'de bir eğitim düzenledi.

Yarım gün olarak gerçekleşen eğitimin açılış konuşmasını yapan TASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Fikret Gökhan “Bakanlık yetkilileri burada, yönetmeliklerle ilgili sorunlarımızı birlikte konuşup çözüm yolları arayacağız. Ama bunu konuşmak için lütfen gelin, derneğimize üye olun. Eğer dışarıda kalırsanız kimse sesinizi duymaz.” diyerek herkesi dernek çatısı altında toplanmaya davet etti.

İstanbul Sanayi İl Müdürü Ümit Ünal ise “İstanbul’da zor koşullarda bu sektöre hizmet etmeye çalışıyoruz. Bildiğiniz üzere Dünya ve Türkiye ekonomisi bir durgunluk yaşıyor ve bu durum asansör sektörünü de etkilemiş durumda. Ama ülkemiz asansör sektöründe özellikle komponent üretiminde stratejik bir konuma sahip olmuş durumda. Bu kapsamda üretim, montaj ve bakım faaliyetleri yurt içinde yaklaşık yıllık 350 milyon dolarlık bir değere ulaşmıştı. Ancak, özellikle güvenlik komponentlerindeki niteliksiz ürünler sektörümüzün imajına zarar vermektedir. Biz Bakanlık olarak sahadaki problemleri görüyoruz ve bunları aşma adına hep beraber çalışıyoruz.” diyen Ünal, “Sahada yaşanan bir diğer sorun ise haksız rekabet. Mesela Hizmet Yeterlilik Belgesi alan firma müteakiben mühendisi işten çıkarıp faaliyete devam ediyorsa bu bir haksız rekabettir. Bunların hepsinin farkındayız. Bunları daha sıkı denetleyip namuslu ve dürüst çalışan firmalarımızın hakkını koruyacağız” dedi.

Açılış konuşmalarını müteakiben ilk oturumunda İl Müdürlüğünden PGD Uzmanı Mehmet Çetin Bankur Asansör İşletme ve Bakım Yönetmeliği ilgili bir sunum yaptıktan sonra ikinci oturumda ise TSE'den PGD Uzmanı Selim Süzer TS 12255 “Yetkili Servisler – Asansör Bakım Servisleri – Kurallar” standardı ile alakalı bir sunum yaptı. Her iki sunum sonrası katılımcıların konu ile ilgili soruları eğitmenler tarafından cevaplandı. Yoğun katılımın gerçekleştiği eğitim sonunda İftar yemeğinde buluşan katılımcılar karşılıklı fikir alışverişinde bulunma fırsatı elde etti.