Platform Asansörler Ve Merdiven Asansörleri: Pembroke 1201 Lobi Girişi

Yayın TarihiOcak-Şubat, 2019 Douglas W. Boydston, Handi-Lift, Inc. Yazdır

WASHINGTON, D.C.

Bu doğrudan tahrikli Dikey Platform Asansörünü kısa bir zaman diliminde kurmak için ekstrem koordinasyon gerekliydi.

Dünya çapında prestijli gayrimenkullerin emlak yöneticisi olan Pembroke Washington, D.C.’deki 1201 ve 1225 New York Avenue Northwest mülkünde büyük bir renovasyon projesi planladı. 1201’deki ana giriş geliştirilecekti ve orta avluya yeni bir erişim girişi olacaktı. Handi-Lift, Inc., yeni, etkileyici giriş yerini tamamlayacak bir erişim çözümü tasarlaması için proje üzerine Gensler Architect mimarlıkla işbirliği yaptı.

Ana lobi katına olan yükseklik değişimi, yaklaşık 1,42 metreydi. Rampa için yeterli alan veya bir asansör kuyusu için zemini destekleyen yapısal kirişler arasında yeterli alan mevcut değildi. Bu erişilebilirlik zorluğu için en iyi çözüm özel bir dikey platform asansördü.

Gensler’in asansör için ele alınması gereken bazı estetik kaygıları bulunuyordu. Taş ve cam kapatmanın, büyük taş merdivenlerin karşı tarafındaki taş ve cam korkuluk ile hizalanması gerekiyordu. Tasarımcılar aynı zamanda asansör kulesinin üst kat hattı üzerindeki cam kapatmanın yanında görünür olmasını istemiyordu. Handi-Lift, derin bir kuyu için alt iniş katı altında bir alan kullanarak bu sorunu çözdü. Mühendislerimiz, Asansör kulesi ve taşıma sistemlerinin kalabalık görüntüsünü bertaraf edecek bir tahrik ve kılavuz sistemi tasarladı. Yeni tahrik sistemi asansörün altındaki kuyuya kuruldu. Uzak pompaya ve kontrol cihazına sahip doğrudan hareket eden bir hidrolik tahrik kullandık. Bu tahrik sistemi, ağır platformu, kayışı ve cam ve taş dekoru kaldırmak için daha fazla kapasiteye sahipti. Yüksek biniş kalitesi sağlıyordu.

Tam destekli şasi, asansörü yapılandırmamıza ve sahada kuruluma başlamadan önce mağazamızda test etmemize izin verdi ve orada harcadığımız zamanı önemli ölçüde azalttı. Bununla birlikte şasiyi nakletme ve ele alma ve kuyuda kurma zorluğunu artırdı. Çünkü tek parçaydı ve ayarlanamıyordu ve tamamlanmış zeminden zemine derinliği veya kuyu derinliğini sahada doğrulayamadığımızdan diğer çalışanların bu boyutlarla eşleşmesi gerekiyordu.

Sıkışık bir programa rağmen diğer çalışanların yeni vitrinle lobiyi kapamasına imkan vermek üzere asansörü kuyuya zamanında kurabildik. Handi-Lift ve tüm diğer çalışanlar, agresif zaman çizelgesini karşılamak üzere aynı alanda eş zamanlı olarak çalıştı, büyük açılıştan önce hafta boyunca çift vardiya gerçekleştirdi. Kurulum, 15 Temmuz 2018 tarihinde tam zamanında tamamlandı. Asansörün alt kısımlarını uygun taş ile kaplamak için son içeriye giren olması gereken Lorton Stone’un sıkı çalışmasına teşekkür etmek isteriz. Şirket, ekstrem baskı altında mükemmel bir iş çıkardı.

Biz, Handi-Lift’te müşteriye teslimi itibariyle çalışanların asansörü her gün kullandığını duymaktan mutluyuz. Bir çalışanla karşılaştığımızda ilk söylediği, bu asansör “bir nimet” idi. Fabrikasyon ve donanım tedarikçisi ortaklarımızla bu özel erişilebilirlik donanımını sağlama fırsatı için minnettarız. Bu projenin haysiyetle erişilebilirlik elde ettiğine inanıyoruz.

Teknik Özellikler

Doğrudan Tahrik

Doğrudan tahrikli bir hidrolik platformu çoğu kez kurmuyoruz. Genelde desteklenmiş makaralı zincir tahrik veya kaldıraçlı hidrolik tahrik kullanıyoruz. Doğrudan tahrikin avantajı, daha fazla biniş kalitesi ve ağır dekorlar ile donatabilmek için daha yüksek kapasiteye sahip olmasıdır.

Temelde tadil edilmiş bir konut asansörü tahrik sistemi olan Bella Elevator tarafından üretilen bir tahrik sistemi kullandık. Platformlar sürekli basınç kontrollü olmalıdır, bu nedenle Bella kontrol cihazını buna göre tadil etmiştir. Biniş kalitesi hızın ve inişlerde yavaşlamanın tam kontrolü ile geliştirilmiştir.

Tam Şasi Desteği ve Kılavuz Sistemi

Bu tahrik sisteminin dezavantajı, kılavuz sistemi ve destek şasisi için asansör altında çok fazla alan ihtiyacıdır. Mevcut durumda alt lobi altındaki alanı kullanabildik. Kuyu için 2,13 m yükseklik bulunuyordu ki bu da pistonu ve platformlu kılavuz sistemini yerleştirmek için oldukça yeterliydi ve birkaç cm de olsa boşluk kalıyordu. Alt giriş kapısı üst katın seviyesine kadar yekpare olduğundan bunların hiçbiri görünür durumda değildi. (Giriş kapısı cam olsaydı asansör üst katta olduğunda “detayları” saklamak amacıyla kuyudan kaldırmak için süpürgelik gerektirirdi.) Alttaki kılavuz sisteminin tek kanıtı üst giriş kapısı altındaki paslanmaz kaplamadaki iki ağır kolun duvardan çıkmasına imkan veren ve silindir sistemini devreye alan iki yuvadır.

Eşsiz sistemin güvenilir de olması gerekiyordu, bu nedenle tahriki, ağırlık, ve klıavuz sistemini tahrik testi için mağazamızda kurduk. Yeni tasarımımız ve testimiz başarılı olduğunda kabini, pistonu ve kılavuz sistemlerini içeren şasinin kurulumu da aynı şekilde hızlı oldu. Kurulumun hızı, bu projede önemli olduğundan otomatik kapı operatörleri Dorma 400 IG’i (Zemin İçi) ve kapıları da önceden kurduk, böylece kilitlerin hizalı olduğundan, operatörlerin farkında olduğundan ve kapı alt boşluklarının tasarıma göre doğru olduğundan emin olabildik.

Tüm birim, yaklaşık 1.134 kg ağırlığındaydı, bu nedenle birimi hidrolik vinçli kamyonlarla taşımak, binaya sokmak ve kuyuya indirmek büyük bir zorluktu. Kullandığımız forklift, birimi kaldırmak için ancak yeterli kapasiteye sahipti. Şasi destek sisteminin başarılı kurulumu sonrasında son rötuşlara ve cam kuşatmaya odaklandık.

Uzak Pompa ve Kontrol Cihazı

Bu asansör prestijli bir ofis binasında etkileyici ve bir hayli sessiz bir orta avluya erişmektedir. Uzak pompa ve kontrol cihazı tertibatı sessiz çalışmasını sağlar. Kullanıcının gereksizce dikkatini çekmeksizin bu asansör, “Haysiyetle Erişilebilirlik” ilkelerimizden birini cisimleştirmektedir.

Kuyudan pompa odasına olan mesafenin ilk tahmini çok kısaydı. Elimizde yeterli kabin bükülgen kablosu bulunmadığından yakındaki bir tedarikçiden acil durum alımı için Delaware Elevator, Inc.’den Pete Meeks ile irtibat kurduk. Monumental Supply sayesinde yanlış yapılan bir hesaplama projeyi geciktirmedi. İhtiyacımız olan kabloyu 24 saatten kısa sürede alabildik.

Pompayı asansörden 30 m mesafeye konumlandırmak hidrolik hatlardan havayı bir kere çıkardığımızda bu tahrik için hiçbir performans problemi yaratmadı. Sadece 1,4 m ilerleyen bu kadar az miktarda yağı taşımak, sistemi boşaltmayı oldukça zorlu kıldı.

Girişler

Üst giriş kapısı, çıplak kenarlı cam ve paslanmaz bir tertibattı, ancak alt giriş üst kat yüksekliğine kadar yekpareydi. Ağır taş kaplaması vardı, daha sonra üst kat yüksekliğinin altından itibaren camdı ve standartların gerekli gördüğü asgari platform kuşatması yüksekliğine bağlı olarak korkuluk camı 1 metre'yi aşıyordu.

Kapı operatörlerinin gücü, alt kapının ağırlığını problemsiz şekilde kaldırabildi. Ağır cam ve mevcut bulunan taş girişler için sadece 110 V, 20 A güç gerektiren ve zarif bir çözüm sağlayan bu zemin içi operatörleri mutlaka tavsiye ediyoruz. Platformun zemini üst katın üzerinde sadece 1 metre ilerlediği için, diğer güç tahrikli kapı operatörü tiplerindeki gibi montaj başlığı içermez. Alt kapının taş kaplaması petek alüminyum üzerinde ince kesimdi, bu nedenle ağırlık artışı çok etkili değildi. Buradaki zorluk, kalınlıktı ve alt dıştan pimle eşleşecek özel bir ara pim tasarlama ihtiyacıydı.

Mimarlar, taş kaplamanın merdivenlerin diğer tarafındaki ilk destekten 25 cm çekme mesafesi ile hizalanmasını istedi. Kabin boyutunu değiştiremiyorduk ve aşağıdaki kirişi atlayamıyorduk. Lorton Stonue’un taşı, kapının cephesine geri döndürmek için akıllıca kesimler ve yüzey işlemi yapması gerekti.

Platform

Platform, özel bir dikey kolon kabin çalıştıran panel ve çıplak kenarlı cam platform yanları da içeriyordu. Kapatmanın mat camı yanında daha açık bir görünüm oluşturması için yanlarda şeffaf cam kullandık. Taş zemini almak üzere bir tava yaptık, gerekli olduğu şekilde paslanmaz çelik özel bir tutunma kolu dahil ettik ve bunu cam platformun yan bariyerine iliştirdik.

Kapatma

Kapatma, temperlenmiş ve lamine mat cam olan dört taraflı cam bir kutuydu. Cam, uzun bir teslim süresi ile özel olarak sipariş edilmişti. Süre bitiminin yaklaşması ile gerekli olması halinde kurmak üzere tüm camlar için temperlenmiş ½ inç şeffaf cam acil durum siparişi verdik. Neyse ki belirtilen cam tam zamanında ulaştı. Lobi girişi, projenin son aşamasıydı, bu nedenle iş üzerindeki her çalışan biz camı yerleştirirken çevremizde çalışıyordu ve zorlu kurulum konusunda stres yaratıyordu.

Son öğe, zıt tarafın cam korkuluğu ile eşleşen cam üzerindeki üst ray idi. Bu asansörün alanla harmanlanmasına ve sonradan düşünülmüş değilde oraya aitmiş gibi görünmesine yardımcı oluyordu. Erişilebilirlik çözümünü, mimarın tasarımını yaptırma ve bu prestijli projede çalışma fırsatını bize veren Turner Construction ile çalışmayı isteyen mal sahibi sayesinde hedefimizi elde ettiğimize inanıyoruz.