İNTERLİFT 2017

Yayın TarihiOcak-Şubat, 2018 Yazdır

Dünyanın en büyük asansör fuarı büyümeye devam ediyor.

7-20 Ekim 2017 tarihleri arasında, Almanya’nın Augsburg kentinde bulunan Messe Augsburg’da düzenlenen Interlift 2017 fuarı şaşırtıcı bir şekilde güneşli ve sıcak bir sonbaharda kendi rekorlarını tazeledi. Kayıtlı 574 katılımcı firma ile 21.260 ziyaretçinin katıldığı fuarın 13’üncüsü, 1991 yılındaki 155 firmanın katılımı (bunların da yarısı Almanya’dandı) ile 9.200 kişinin ziyaret ettiği ilk fuarından günümüze kat ettiği mesafe çok etkileyiciydi.

Interlift fuarını, “Büyük şirketlerle birlikte yüksek teknolojik bir gösteri; fakat hepimiz iyi iletişim kuran iyi arkadaşlarız” diye tanımlayan etkinlik organizatörü AFAG Messen und Ausstellungen GmbH’ın genel müdürü Heiko Könicke’e göre, fuarın prestiji ve uluslararası çekiciliği zamanla ve haklı olarak büyüdü. Interlift 2017’nin açılış töreninde konuşan Könicke, fuarın başarısı ve devamlılığının ayrıntılarına girdi: “Interlift uluslararası asansör piyasasının podyumudur ve canlı durum çok önemlidir. Profesyoneller tarafından profesyoneller için düzenlenmiş bu etkinlikte dört gün boyunca çevrimdışı durumda, bulunmaktayız. Uluslararası basın ve uluslararası dernekler de aramızda. Burada hayati bir enerji kaynağı bulunmaktadır. Interlift’in geniş katılımcı seçimi ve kişisel iletişim için açık avantajları ile hem katılımcılar hem de ziyaretçiler için sürdürülebilir bir katma değer yaratmaktadır. . . . Fuar sonrası anketlerde de görüldüğü üzere Interlift, istikrarlı bir doğrusal büyüme ile sürekli bir yükselişin keyfini çıkarmaktadır.”

Gerçekten de Interlift 2017, toplam 114 ülkeden olmak üzere yüzde 60’ı yabancı olan katılımcı ve ziyaretçi sayısında yeni bir rekor tazeledi. Ev sahibi ülke Almanya’yı takiben ziyaretçi dağılımı yüzde 14 ile başta Italya olmak üzere, İspanya (%8), Fransa (%7), İsviçre (%6), Hollanda (%5), İsveç (%5), İngiltere (%5), Yunanistan (%4), Polonya (%4) ve Avusturya (%3) ve diğer ülkeler şeklinde dağılım gösterdi.

Interlift’de devamlı olarak en büyük yabancı katılımcı grubunu oluşturan İtalyan firmalar için bu fuar, başarıları için çok önemli bir yer tutmakta ve dünya piyasalarına açılan çok önemli bir kapı oluşturmaktadır. Interlift 2017’de, İtalyan dernekleri olan ANICA (İtalyan Asansör Bileşenleri Birliği) ve ANACAM’ın (İtalyan Asansör Derneği) yanı sıra, yaklaşık 100 İtalyan asansör firması katılım sağladı. ANICA Genel Müdürü Dr. Silvia Piccione’ye göre, bu yılki etkinlik şu şekilde dikkat çekmiştir:

“Interlift 2017 özeldi. Organizasyon, ilk günden son güne kadar mükemmeldi. Ürünlerimizle ciddi şekilde ilgilenen çok sayıda ziyaretçimiz vardı. Hatta yaz havası da genel olarak iyi bir atmosferin yayılmasına yardımcı oldu. VFA/ANICA etkinliğinden özellikle memnun kaldık. Bu durum, Almanya ve İtalya’nın aynı piyasa çıkarlarını paylaştıklarını gösterdi.”

En fazla temsil edilen ülkeler Avrupalı ülkeler olmasına rağmen ortak tek çatı altındaki stantların yanısıra, geniş ve bağımsız stantlara da yatırım yapan Çin, kendi ziyaretçi ve katılımcı sayılarını artırmayı sürdürmektedir. Çin Asansör Derneği Genel Sekreteri Zhang Lexiang’a göre, bu yatırımlar faydalı olmaktadır:

“Bence, Interlift 2017 muhteşem bir başarıydı. Katılımcıların, fuar alanlarının ve profesyonel ziyaretçilerin sayısı bir kez daha tüm rekorları kırdı. Fuar organizatörleri de son derece profesyonellerdi. 2019 yılında Augsburg’da daha fazla katılımcıyla ve ziyaretçiyle yine burada olacağız ve Interlift’in iki yıl içinde daha fazla başarıya ulaşmasını umuyoruz” dedi.

Bu yılki fuara övgüler yağdıranlar yalnızca İtalyan ve Çin temsilciler değildi. Gelszus Ticaret Fuarı Pazar Araştırma Acentesi tarafından fuar esnasında yapılan anketler, ziyaretçilerin şaşırtıcı sıcak hava koşullarından ve mükemmel katılımcı seçiminden memnun olması nedeniyle olumlu sonuçlar verdi. Çoğu kendi şirketlerinde karar verici olan katılımcı firma temsilcileri, Interlift’e gelen ziyaretçilerin kalitesinden memnun kaldılar. Ziyaretçilerin yüzde 48’i asansör montaj sektöründen, yüzde 25’i bakım ve onarım sektöründe faaliyet göstermekteydi. Interlift katılımcılarının yüzde 98’i, ziyaretlerinden genel olarak çok memnun kaldıklarını belirtti.

Etkileyici anket sonuçlarına yanıt olarak, Könicke şunları söyledi:

“Ortaklarımızla birlikte, özellikle önemli pazarlarda bozulan genel koşullar ve korumacı eğilimler ile birlikte, bu mükemmel fuarın sonuçlarından çok memnunuz. Bu tarz korumacı eğilimler, uluslararası pazarlar için teşvik edici olmayan gelişmelerdir.”

Bazı ülkelerin ticaret uygulamalarında olası değişikliklere ilişkin kalıcı sorunlara rağmen, Interlift’in birçok yeni rekoru, fuara gidenler tarafından yerinde tespit ile mümkün olmaktadır. Anketler, Interlift katılımcılarının çoğunun, uluslararası asansör sektörünün gelecekteki gelişimini iki yıl öncesine oranla daha da olumlu gördüğünü ve %71’inin piyasada iyileşme beklediğini gösterdi. AFAG’a göre, dünya çapındaki kentleşme eğilimi dikkate alındığında, bu vizyon hiçbir şekilde bir ütopya değildir.

Fuarın dört günü boyunca stant açanlar, güvenlik komponentleri, kat ve kabin kapılarının yeni verisyonlarını, kontrol kartları ve sürücüler de dâhil olmak üzere stantlarında birçok yeni ve güncellenmiş ürünü tanıttılar.

Teşhir edilen model çözümlerinden de anlaşılacağı üzere, enerji tasarrufu meselesi henüz tam olarak çözülmedi ve tasarımlar devam etmekte. Aynı zamanda katılımcılar, kasnak, asansör kablosu, kabin patenleri, montaj ürünleri gibi birçok yenilikleri sergilediler. Tam erişilebilirlik çözümlerine sahip şirketler, konut ve platform asansörlerinin geniş yelpazesini sergilerken, acil arama sistemi sağlayıcıları ise, ürünlerinin en son seçeneklerini ve kapasitelerini sergilediler. Gelszus anketine göre çoğu ziyaretçi, komponentlerle ilgilenmiş ve bunu asansör kapıları, kumandaları ve aksesuarları izlemiştir.

İzleme ve güvenlik sistemleri ve asansör kabinleri, hidrolik sistemler ve dişliler gibi katılımcıların özel ilgi gösterdiği alanlardı.

Fuara bu yıl Türkiye’den katılan firmalar arasında, Akar, Aksöz Makina, Ametal, Arkel, Aybey Elektronik, Bulut Makina, Centa, EMF Öotor, Genemek, Hedefsan, Has Asansör, İleri, Lift, Löher, Meneviş, Merih, Mik-El, Nergiz Kablo, Önersan, Özray, Prolift, TPM, Wittur ve Zorlu Asansör yer aldı.

Interlift fuarında ek olarak, VFA-Interlift Forum’da dört tam gün eğitim sunuldu. Konular, asansör piyasası ve teknoloji eğilimlerinden güvenlik, yeni yazılım ve standartlara kadar değişiklikler gösterdi. Forumun çeşitli konuşmacıları, tecrübeli sektör uzmanlarını, Alman ticaret yetkililerini ve genç girişimcileri kapsıyordu ve hepsi en son endüstri bilgilerini paylaşıyor ve geleceğe bir göz atıyordu. Interlift’in teknik sponsoru VFA-Interlift e.V.’nin başkanı Achim Hütter’e göre, forum çok olumlu tepkiler almıştı ve bir diğer yeni rekor olan 2.200’den fazla ziyaretçiyi ağırlamıştı.

Her yeni Interlift büyüme rekoruyla birlikte, stant açanlar ve ziyaretçiler için ek alan ihtiyacı doğmaktadır. Etkinlik, geleneksel olarak Messe Augsburg salonları 1-7’yi kapsıyordu; fakat 2015’te Cube ve Pavilion artan kalabalık ve katılımcılarla başa çıkabilmek için eklendi. Bu ilaveler, Wittur’un yine Cube’ü inşa ettiği 2017’de de devam etmiş ve pek çok stant açan, Pavilion’da kendilerine bir yer bulmuşlardır. İlk kez, katılımcılara yönelik gala yemeğinin yeri, 6 numaralı salondan 1.500’e kadar konuk ağırlayabilecek yakındaki WWK Arena futbol stadyumunun ticari alanına taşındı. Bu yıl Gala Yemeğine 600’den fazla kişi rahatça katılmış, ilave alan, iyi yemek ve servislerden memnun kaldı.

Bir başka değişiklik, fuarın otopark tıkanıklığının bir kısmını hafifletmiştir. AFAG, WWK park yeri, Münih Havaalanı ve Augsburg Merkez Demiryolu İstasyonu arasında düzenli olarak üç servis hattı işletmiştir. Ayrıca 2015 yılında, 1 ve 7 numaralı salonlar arasında yeni inşa edilen ikinci bir fuar girişi, dijital kabul sistemiyle kalabalığın akışını daha da kolaylaştırmıştır.

Hütter’e göre, “WWK Arena’da bulunan park alanına servislerin kullanılması, ilk defa hem ticari fuar girişlerini hedefleyebileceğimiz anlamına geliyordu, hem de fuar ziyaretçilerinin yayılmasında çok belirgin bir ilerleme meydana geldi.”

Hütter, ayrıca dünya genelindeki ekonomik durumun genel olarak iyi olması hem ziyaretçilerin hem de sergi açanların fuar boyunca en iyi ruh haline sahip olmalarını sağladığını kaydetti. “Sektör profesyonelleriyle konuşurken algılanan tek sorun, nitelikli personel eksikliğidir ve bu da gelişmeyi bir şekilde yavaşlatmaktadır” dedi.

AFAG ve VFA, Interlift 2019’a doğru bakarken, 2017’den gelen bir dizi not ve en büyük fuarlarının daha da üst seviyesine çıkmak için heyecanlı bir beklentileri bulunmaktadır. AFAG Proje Yöneticisi Joachim Kalsdorf beklenti ile alakalı:

“Interlift 2017, oldukça heyecan vericiydi. Sektörün dünya çapındaki önde gelen ticaret fuarı konumunu bir kez daha etkileyici bir şekilde vurgulamış oldu. Ana oyuncularımızla, onların sloganları ‘Önce Interlift’ ve gelecekteki olası stant genişlemelerini şimdiden görüşüyoruz.“

Hazırlıklar, 15-18 Ekim’de Augsburg’da yapılması planlanan Interlift 2019 için yakında başlayacaktır. Daha fazla bilgiye www.interlift.de adresinden ulaşabilirsiniz.