ASFED 2019’a Hazır

Yayın TarihiOcak-Şubat, 2019 Yazdır

Asansör Sanayicileri Federasyonu (ASFED), 17 Kasım 2018 tarihinde Ankara’da 2018 yılının son Olağan Yönetim Kurulu Toplantısı’nı gerçekleştirdi.

Eğitim projeleri başta olmak üzere, bu yıl yapılması planlanan önemli konular ile ilgili yoğun bir gündem üzerine toplanan yönetim kurulu üyeleri sektörün birleşmesine öncülük edecek “Markalaşma” hedefi ile ilgili yeni stratejiler geliştirmeyi hedefliyor.

ASFED Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Atik başkanlığında toplanan yönetim kurulu üyeleri, konu ile ilgili bölgelerinde de yaptıkları çalışmalar üzerine sunumlar gerçekleştirdi.

AYSKAD’ın federasyona üyeliği kabul edildi

Toplantıda ayrıca ASFED’e bağlı 15 derneği temsilen gelen Yönetim Kurulu Üyeleri, Asansör sektörünün ilk kadın örgütlenmesi olan Asansör ve Yürüyen Merdiven Sanayi İş Kadınları Derneği’nin (AYSKAD) üyeliğini de oy birliği ile kabul etti.

AYSKAD’ın federasyona üyeliği ile birlikte ASFED’e üye dernek sayısı 16’ya çıktı. Bir önceki toplantıda ise; Kırıkkale ve Malatya derneklerinin üyelikleri değerlendirilerek ASFED’e kabulü gerçekleştirilmişti.

ASFED’den Markalaşma Çalışmaları

Asansör Sanayicileri Federasyonu (ASFED), Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Atik Başkanlığında bir heyet ile Sanayi ve Verimlilik Genel Müdürü Dr. Halil İbrahim Çetin arasında küresel ölçekli bir asansör markası çıkarmak hedefiyle 8 Ekim 2018 tarihinde bir toplantı gerçekleştirildi.

Sektörde çok fazla ve dağınık halde piyasada çalışan asansör firmalarının birleşerek, küresel ölçekli bir asansör markası çıkarması hedefiyle çalışmalara başlanması kararlaştırılan toplantıda, ASFED’de sektör temsilcilerine çağrıda bulunarak “uluslararası yerli bir marka için birlikte çalışmalıyız” dedi.

ASFED’e bağlı 16 dernek yöneticileri ile EAYSAD ve AYSAD derneklerinde yöneticilerinde yer aldığı toplantı sonrasında sektörü bilgilendirmek için Ankara’da bulunan ASFED Toplantı salonunda 24 Ekim 2018 tarihinde “Asansörde Markalaşma” konulu bir toplantı gerçekleştirildi.

Yerli asansör sanayisinin bugünkü yapısını sürdürmesi mümkün değil

Toplantının Açılış konuşmasını yapan ASFED Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Atik, “Küresel bir marka olmadan yerli asansör sanayisinin bugünkü yapısını sürdürmesi mümkün değil. ASFED olarak yerli üreticinin pazar payındaki yerinin arttırılması ve yerli asansör sektörünün geleceğinin güçlendirilmesi için üzerimize düşen görevi yapmak için bir aradayız. Biz kimseyi ayırmadık ASFED’e bağlı olan, olmayan tüm derneklere davette bulunduk. Sektöre emek veren herkesin görüşleri bizler için değerlidir. Toplantıya katılarak fikirlerini paylaşan tüm sektör dostlarına teşekkürlerimi iletiyorum” dedi.

Yerli bir küresel marka oluşturamazsak yurt içindeki payımızı kaybedeceğiz

Moderatörlüğünü, Yeminli Mali Müşavir Mehmet Öner’in yaptığı toplantıda, ilk olarak bakanlıkta gerçekleştirilen görüşme ile ilgili bilgiler katılımcılarla paylaşıldı.

Konu ile ilgili önemli bilgiler paylaşan Öner, “Yerli asansör sektörünün küresel bir marka çıkartma gerekliliği ortadadır. Bu konuda Bakanlık üzerine düşeni yapacağı konusunda bize açık bir destek veriyor ama sektör olarak da neler yapılabileceği konusunda bir yol haritası çizmemiz gerekiyor. Elbette Türkiye’de pek çok güçlü yerli asansör markamız var, hem üretici hem de montaj kısmında. Ancak küresel ölçekli bir markamız yok. Gelecekte yaşayacağımız şeylere baktığımız zaman görülüyor ki; küresel markalar yerli piyasada pazar payını gittikçe arttırıyor. Yerli bir küresel marka oluşturulursa piyasada daha kolay mücadele edilecektir. Bunu yapamazsak yurt içindeki payımızı her geçen gün kaybedeceğiz” dedi.

Ayrıca toplantı katılımcıları arasında, yerli marka konusunda önemli bir adım atarak 7 firmanın bir araya gelmesi ile oluşan GETA asansörde bir sunum gerçekleştirdi. GETA Asansör kurucu ortaklarından Sedat Yıldız tarafından gerçekleştirilen sunumda GETA’nın kuruluş süreci katılımcılara aktarıldı.